Handelsbetingelser for Halloweenlinser.dk

Halloweenlinser.dk er en 100% danskejet webshop og alle køb forløber i hovedtræk som følger:

1 - Vare som ønskes lægges i kurven med angivelse af antal
2 - Klik på "kurven" for at se hvilke varer som er valgt og i hvilket antal, redigér eventuelt varer og antal
3 - Vælg "Gennemfør ordre" for at påbegynde bestillings/ordre processen
4 - Angiv dine kundeoplysninger og eventuelt alternativ leveringsadresse
5 - Angiv forsendelsesmetode
6 - Vælg betalingsmetode
7 - Indtast dine kreditkortoplysninger (håndteres af Epay/PBS, vi kan ikke se dine kreditkort informationer)
8 - Godkend pris, bestillingen og betaling
9 - Halloweenlinser.dk fremsender ordrebekræftelse på mail til den email adresse som er oplyst.
     På denne ordrebekræftelse fremgår bl.a: Dine varekøb linie for linie, Leveringsadresse og dit unikke ordre nummer.

Alle aftaler indgås på dansk og du kan altid få gensendt faktura og ordrebekræftelse på email (den email som er oplyst ved ordre afgivelse) ved at kontakte os telefonisk eller via email med oplysning om dit kunde nummer eller kundeinformation.

Oplysninger på www.halloweenlinser.dk; herunder priser, sortiment og services er kun gældende så længe de er tilgængelige på www.halloweenlinser.dk. 

Betaling
På www.halloweenlinser.dk kan du som kunde betale med følgende betalingskort:

- Dankort (gebyrfrit)
- VISA/Dankort (gebyrfrit)
- VISA kort (1,5%)
- VISA Electron (1,5%)
- Mastercard (1,5%)
- Udenlandske udstedte Creditkort (2,90%)
- JBC (3,75%)

Som institution eller offentlig virksomhed har du desuden mulighed for at betale via EAN nummer. (faktureringsgebyr 9,- kr). Erhvervsvirksomheder, og kun mod angivelse af CVR nummer, kan desuden betale via bankoverførsel. Endelig pålægges alle ordrer under 50,- kr. et håndteringsgebyr på kr. 25,- inkl. moms. 

Fortrydelsesret/ returret 
Du har naturligvis 14 dages fuld returret på kontaktlinser og rensevæske til kontaktlinser. Inden for 14 dage efter modtagelse kan du bytte til et andet produkt eller få pengene tilbage, såfremt varen returneres ubeskadiget, i samme stand og uåbnet i original emballage. Med original emballage menes producentens indpakning af produktet, Endelig skal returvarer ALTID returneres uåbnet, uanvendt og i ubeskadiget stand.

Kontaktlinser er et medicinsk produkt og er således ikke omfattet af den del af købeloven, der giver tilladelse til at åbne et produkt og kontrollere, at det fungere. Kontaktlinser og rensevæske til kontaktlinser hvor forseglingen er brugt kan ALDRIG returneres eller ombyttes.

Hvis du fortryder dit køb, leverer du varen tilbage til Halloweenlinser. Hvis hele ordren fortrydes, tilbagebetales det fulde beløb for varer samt de oprindelige forsendelsesomkostninger. Omkostninger til returlevering/forsendelse til Halloweenlinser sker for egen regning.

Inden varen returneres og senest 14 dage efter modtagelse SKAL du informere Halloweenlinser om at du ønsker at gøre brug af returretten. Dette gøres online på http://www.halloweenlinser.dk/returvarsel_dk og senest 14 dage efter din anmeldelse om brug af returretten skal varene være returneret til Halloweenlinser.

Du betaler selv eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen. Men du kan købe en GLS returfragt her for kun 45,- kr. så er forsendelsen forsikret og kan trackes fra det øjeblik du aflevere pakken til GLS.


BEMÆRK: vi tager ikke imod pakker uden omdeling. Dvs. at pakker SKAL returneres til adressen:

Halloweenlinser
Meterbuen 15,
2740 Skovlunde

Pakker der bliver sendt til os uden omdeling til vores adresse vil IKKE blive afhentet, men returneres typisk af Postdanmark når liggefristen udløber. 

Fortrydelsesretten benyttes på følgende måde:

1 - Anmeld at du ønsker at gøre brug af din returret her
2 - Send/returnér varene til Halloweenlinser, senest 14 dage efter modtagelse
3 - Varer skal ALTID returneres i væsentlig samme stand og mængde som ved modtagelse og i original emballage
4 - HUSK: Du betaler selv eventuelle fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Tager du varen i brug og alligevel returnere den herefter, hæfter du for den værdiforingelse som dette medfører. Værdiforringelsen vurderes individuelt og fra gang til gang men kva vores produkters art og egeneskaber vil værdiforingelsen oftes være lig hundrede procent.

Ved køb af kostumer er den originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid returneres sammen med varen, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt som værende et nyt kostume med fuld værdi. Ved ”original emballage” refererer vi specifikt til den papskive med diverse informationer og billede, som er vedlagt kostumerne samt plastiketui.

Oplysnings ansvar
Det er 100% kundens ansvar at oplysninger afgivet i forbindelse med bestilling er rigtige. Disse oplysninger bruges primært som fakturerings- og leveringsgrundlag samt status og varsel i øvrigt pr. SMS og email omk. levering/afhenting i GLS Pakkeshops og er således kritiske for at ordren kan leveres.

Ordre som ikke kan leveres eller ikke bliver afhentet som følge af manglende/forkerte oplysninger bliver returneret til Halloweenlinser når liggefristen hos GLS udløber. Når Halloweenlinser modtager varen retur krediteres det oprindelige varekøb, men ALLE omkostninger til fragt/forsendelse modregnes i det oprindeligt betalt beløb inden krediteringen udbetales, og afholdes således af kunden.

Reklamation
Halloweenlinser.dk tilstræber at kontroller alle varer inden afsendelse. Skulle der alligevel være fejl ved en leverance bedes du vedlægge information om:

- Navn (navn som ordren er oprettet i)
- Ordrenummer
- Beskrivelse af reklamationsårsagen

Varer der returneres med reklamation, bliver som udgangspunkt erstattet af en ny leverance indenfor 7 dage fra modtagelsen.  Er dette ikke muligt vil det betalte beløb blive krediteret indenfor 7 dage.

Den letteste måde at starte en reklamation på er ved at kontakte os pr. mail som modtages døgnet rundt. Eller du kan kontakte os på telefon 7020 3740 alle hverdage mellem 10.00 og 16.00. 
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger og kontakter du os inden returnering kan vi maile en forudbetalt returlabel.


Varen sendes til:

Halloweenlinser
Meterbuen 15
22740 Skovlunde

HUSK! At varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine rimelige fragtomkostninger.

Priser og sortiment 
Alle priser er inklusive moms, men eksklusiv eventuelle porto-/fragt omkostninger. Har du valgt bankoverførsel skal beløbet overføres til Nykredit Bank konto: 8117 3227035. Varen kan ikke frigives på lageret før beløbet kan ses på Halloweenlinsers bankkonto. Der skal påregnes 3 bankdages ekspedition ved en bankoverførsel. 

Halloweenlinsers sortiment opdateres og udskiftes løbende. Der tages forbehold for udsolgte varer, udgåede varer, trykfejl samt prisændringer og anden force majeure. 


Fejl ved betaling
Ved betaling med kort sker det, at kortudstederen (din bank) ikke tillader, at vi trækker betalingen. Dette skyldes som regel mistanke om snyd, manglende dækning på kontoen eller fejl hos kortudsteder eller PBS.

Sker der fejl i forbindelse med betalingen sender Halloweenlinser ikke varerne, men oplyser dig via mail eller telefonopringning om problemet.  Er fejlen ikke rettet, eller pengene indbetalt på anden vis senest 3 dage efter ordremodtagelse annulleres købet.

Porto og fragtpriser 
Læs under menu punktet: Forsendelse.


Klage muligheder
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette skriftlig henvendelse til vores servicefunktion via mail til info@halloweenlinser.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.